Saturday, December 18, 2010

=)

sunday o0 sunday

arg!!!....so bored...do noe wt 2 do.....huhu....s0meone cll me just now need my help..OMG....hope i cn help him...but...i dont think s0...humm...wt should i do??..he asked me to help their relationship..huhu...

Thursday, December 9, 2010

.: cupcakes :.

(^_<)

hehehe...inilah hasil nye...my 1st cuppy cakes...hohoho...jadila ni dr xde rupa lgsung..ngee....
thnx t0 ain coz menjadi guru sy hati ini...ngeee~

....heeee..nseblaa xde comot2 bagai...hehe tercapai hasrat nk blaja cupcakes...later g kls lak..lalalala
bestnye....sronok jek wat bnde2 cmni...happy....






Wednesday, November 24, 2010

...S+A+H+A+B+A+T...

^_^

"sahabat"
Apa yang kita alami demi teman kadang-kadang melelahkan
dan menjengkelkan, tetapi itulah yang membuat persahabatan
mempunyai nilai yang indah.
Persahabatan sering mengalami beberapa halangan, tetapi

persahabatan sejati mampu mengatasi halangan itu malah
semakin akrab kerana…
Persahabatan tidak terjalin secara automatik tetapi

memerlukankan proses yang panjang seperti menajamkan besi,
demikianlah sahabat menajamkan sahabatnya. Persahabatan
diwarnai dengan berbagai pengalaman suka dan duka, dihibur-disakiti,
diperhatikan-dikecewakan, didengar-diabaikan, dibantu-ditolak,
namun semua ini tidak pernah sengaja dilakukan
dengan tujuan kebencian.
Seorang sahabat tidak akan menyembunyikan kesalahan

untuk menghindari perselisihan, malahan  kasihnya
ia memberanikan diri menegur apa adanya.
Sahabat tidak pernah membungkus pukulan dengan ciuman,

tetapi menyatakan apa yang amat menyakitkan
dengan tujuan sahabatnya mahu berubah.
Proses dari teman menjadi sahabat memerlukan usaha

pemeliharaan dari kesetiaan, tetapi bukan pada saat kita
memerlukankan bantuan barulah kita memiliki motivasi
mencari perhatian, pertolongan dan pernyataaan kasih
dari orang lain, tetapi  ia berinisiatif memberikan
dan mewujudkan apa yang diperlukan oleh sahabatnya.
Kerinduannya adalah menjadi bagian dari kehidupan sahabatnya,

kerana tidak ada persahabatan yang diawali dengan sikap ego.
Semua orang pasti memerlukan sahabat sejati,
namun tidak semua orang berhasil mendapatkannya.
Ramai pula orang yang telah menikmati indahnya persahabatan, namun
ada juga yang begitu hancur kerana dikhianati sahabatnya.
Beberapa hal seringkali menjadi penghancur

persahabatan antara lain :
1. Masalah perniagaan UUD (Ujung-Ujungnya Duit)
2. Ketidakterbukaan
3. Kehilangan kepercayaan
4. Perubahan yang disebabkan orang ketiga yang berhasad dengki
5. Ketidaksetiaan.
Tetapi penghancur persahabatan ini telah berhasil dipatahkan
oleh sahabat-sahabat yang teruji kesejatian.


Renungkan :
**Mempunyai satu sahabat sejati lebih berharga dari seribu teman yang mementingkan diri sendiri
“Dalam masa kejayaan, teman2 mengenal kita. Dalam kesengsaraan, kita mengenal teman2 kita.”**

~RENUNGAN BERSAMA ~


R E N U N G A N: 

1) Dari bujang-kahwin No 1 ---- no.2 ----- DLL.

2) Dari pakai moto kap --- kancil-wira --- Honda ---- seterusnye..

3) Badminton ----- Golf ----

4) Rumah sewa---- rumah murah ---rumah teres --- banglow....

5) Technician ----supervisor ----- engineer --- manager...

6) Tv 14' --- 21' --- 29' ---- Home theather...

7) Sg Danga --- Tanjung Leman --- Langkawi ---- Hadnyai --- Bangkok ..

8) Dalam semua segi kita mau kan perubahan kearah yang lebih baik dan glamour...

9) mancing kat parit /longkang ---- sungai --- kolam (bayar punye)---- laut dalam (sewa bot mewah)........ Kalong 


.......
 T E T A P I... 

KITA JUGA LUPA......
SEMAKIN BANYAK KITA KECAPI KEJAYAAN, SEMAKIN HAMPIRLAH SAAT KEMATIAN KITA....

DITAKUTI SEMAKIN BERJAYA, KITA SEMAKIN LUPA, SEMUA YANG KITA DAPAT ADALAH PEMBERIAN TUHAN...'ON LOAN'...

SETIAP KALI KITA BUAT ACTION PLAN ATAU BUAT REVISION, BERAPA BANYAKKAH KITA MASUKKAN ITEM-ITEM YANG MEMBAWA KEARAH 'PERSEDIAAN UNTUK MATI'
 

Umpamanya:
 

1) tak sembahyang ---- pastikan sembahyang-- -jadikan amalan.....

2) banyak maksiat ----- kurangkan ----- hapuskan...

3) Bangi ---- Madinah ---- Mekah---

4) sedekah RM1.00 ---- RM10.00 --- RM100..00/

5) sembahyang dirumah --- sembahyang di surau/masjid. ....

6) 5 jam sehari menonton TV ----- 3 jam TV & 2 jam majlis ILMU.....

7) 3 jam baca suratkabar/majalah /internet ----- 2 jam majalah/surat khabar/internet & 1 jam membaca AL QURAN /selawat , zikir.

8) Apa-apa aktiviti yang hasilnya adalah untuk AKHIRAT.

Tetapi apa yang banyak berlaku pada ZAMAN AKHIR ini ialah PERSONAL improvement banyak kepada kearah KEDUNIAAN SEMATA. Perkara berkaitan
AKHIRAT slowly di ketepikan... . .
 

Contohnya:
 

Kalau dulu rajin dan tak tinggal 5 waktu, tetapi beransur-ansur. .......

Kalau dulu tak kenal DANGDUT/KARAOKE. .. bila tuhan beri kenaikan pangkat & gaji lebih benda seperti ni dah jadi biasa... Macam macam lagi yang kita pun sedia maklum dan tahu... malah berlaku dikalangan ahli keluarga kita, jiran, rakan-rakan, DLL. Jadi samalah kita membuat BALANCE ACTION PLAN, BALANCE OBJECTIVE & TARGET dan BALANCE IMPROVEMENT.

Tuhan beri semua makhluk didunia ini 24 jam sehari, tiadalah seorang pun yang mendapat kurang atau lebih barang sesaat pun... Tuhan juga memberi kita peluang untuk menggunakan masa yang ada untuk di manafaatkan. ..
dengan sebaik mungkin.. Tuhan hanya mahu kita beramal selama lebih kurang 40~~50 tahun demi untuk mendapat balasan Syurga untuk selamanya...
 

.......infiniti. ......
 

Semuga tuhan terus memberi kita petunjuk dan hidayah untuk kita berjaya di dunia dan akhirat.
1. Roh para Nabi dan utusan menuju ke Syurga Adnin.

2. Roh para ulama menuju ke Syurga Firdaus ..

3. Roh mereka yang berbahagia menuju ke Syurga Illiyyina.

4. Roh para shuhada berterbangan seperti burung disyurga mengikut kehendak mereka.

5. Roh para mukmin yang berdosa akan tergantung diudara tidak di bumi dan tidak di langit sampai hari kiamat.

6. Roh anak-anak orang yang beriman akan berada di gunung dari minyak misik..

7. Roh orang-orang kafir akan berada dalam neraka Sijjin, mereka diseksa beserta jasadnya hingga sampai hari Kiamat.'

Telah bersabda Rasullullah S.A.W:

'Tiga kelompok manusia yang akan dijabat tangannya oleh para malaikat pada hari mereka keluar dari kuburnya:-

1. Orang-orang yang mati syahid.

2. Orang-orang yang mengerjakan solat malam dalam bulan ramadhan.

3. Orang berpuasa di hari Arafah.'

Sekian untuk ingatan kita bersama.

Wassalam.


p/s: Kalau rajin... hmmm. .kalu rajin la... Tolong sebarkan kisah ini kepada saudara Islam yang lain. Ilmu yang bermanfaat ialah salah satu amal yang berkekalan bagi orang yang mengajarnya meskipun dia sudah mati.
 

: cinta : sayang : suka : minat :

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)

Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu

Sunday, November 7, 2010

2nd last final...frustrted,,.....

.....uhukk.......sgt3 sdey...paper mkting ssh..waaa....hope lulus laaa....='(

Tuesday, October 19, 2010

l0vey piPp0o...

....my lovey pipp0 pink...ahahaha..pwut besau..syg sgt2...ngee~
pipp0 pink! <3
...mmuaaxxx...

final......huuu

uhuhuhu....final..lorh...rsaunye...mmpu ke pointer bthan...T_T...uhuk...menakutkan..hope so maintain....fazreen!u cn do it!!..lalalalala.....chaiyok2.....sume member2..all the best...

Tuesday, September 7, 2010

'selamat datang syawal....selamat tinggal ramadhan..'

....selamat datang syawal....selamat tinggal ramadhan...wah...diam xdiam..pejam celik...raya dekat da haa...cpt btul....raya pn dekat..final pn dekat sudah...agmnt pn blmbak2 nk kne submit...adoi..heheh..mne satu nk siapkn..alalalaallaala...hehe..apepn...raya dlu..ngee~...pada kawan2 ku sume...SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN....

Thursday, August 26, 2010

:. tell me it's real...the feeling that we feel..tell me that it's real...don't let love come...just to pass us by...try, is all we have to do...it's up to me and you...to make this special love...last forever more... .: 

^_^ meow~

....thnx you....

We cannot beg someone to stay if they want to leave and be with someone else. We have to admit that love doesn't give us the license to own a person. This is what love means...sacrifice

(i've copy ur word)^_^

Monday, August 23, 2010

not in gud mood actly....

....huhu......uwaaa...T_T..result building not so gud..so sad..y lorh..unexpcted..aiyaa....try so hard to draw the diagram..but...not good enough..sob..sob..hope that i can do better 4 next test..huhu..chaiyok2...you cn do it ryn!... waaa..=P
sum0ne said' im aways giv u  support,dont b sad' huhu...thnx...thnx...thnx...u there went im loss..really appriciate that.....

Sunday, August 22, 2010

...what im thinking bout y0u??

......humm i loike the way u lov me...the way u treating  me...all the things u do 4 me..thnx so much...i really appreciate that.....i love u....<3

Thursday, August 12, 2010

.: miss my twin...:.

...mish u sha...hope u will find sumone better out there that can make ur life more cheerful n happy...=)....oways pray for ur happiness...dont worry k...lvv yaa..muaaxx <3

~my gulx....~








:. gulx!! <3 muaahxx..love all of u..frnship 4 eva...hajar+aniey+myra+anis...
(^_^) ....thnx 4 the relationship... .:

^_^

:. cyg qaireen .:
.:alalala mcuk tomei2..=) :.
.: ashu rindu erin...:.
.: pndaaiiinyee...:.

Wednesday, August 11, 2010

1st day puasa..=D

~alhamdulillah...selesai 4 the 1st day puasa...woah...thnk GOD even clss pn xla pnt sgt..ngee~just pg2 xbpe nk ade mood sgt...donnoe y...but somthng not so gud hppened..huhu...no wonder laa..hummm
....................

Tuesday, August 10, 2010

.: ramadhan yg sudah tiba :.

'selamat datang ramadhan yg mulia....^_^ 
....heheh..mne la tau kot2 pose thn nih dpt full ke ....yeah..~amin...tp rsenye x kot...heheh..moga ramadhan yg dtg nih dpt mngawal diri kita mental fizikal....hati..bia lg kental..ngee~hope so...
mudah-mudahan semuanya yg x baek akan berakhir..secepat yg boley......mulakan laa semuanya yg baru....ya Allah..kuatkanlah hati hambamu........

utk skian kali nya..sy fazreen ezwanna memohon kemaafan pd smua pihak...dan selamat mnyambut ramadhan....^_^

Sunday, May 30, 2010

30052010

today my bf's bufday...^_^   so happy..wit him...heee..

Tuesday, March 9, 2010

my shadows.....

.....my shadows.....gonna mish my shadows...if shadows not here anymore....

Friday, January 29, 2010

~harga dIrI~...

..DI DIRIMU
AKU MENEMUKAN
YANG MENCINTAIKU
YANG MENYAYANGIKU

..DI DIRIMU
AKU KETAKUTAN
KAU BIARKANKU
KAU TINGGALKANKU

BILA KAMU TAK LAGI DENGANKU
KU TAK TAHU APA
TUK JALANI HIDUPKU
BILA MEMANG KAU PERGI DARIKU
KU TAK ADA LAGI
DI DUNIA INI

MENGERTIKAH
KAU SIANG MALAMKU
DAN TANGIS TAWAKU
KAU SEMUA HIDUPKU
PANDANG AKU
PANDANGLAH HATIKU
AKU TAK MAMPU
MELANGKAH TANPAMU

BILA KAMU TAK LAGI DENGANKU
KU TAK TAHU APA
TUK JALANI HIDUPKU
BILA MEMANG KAU PERGI DARIKU
KU TAK ADA LAGI DI DUNIA INI

BUKANKU TAK PUNYA HARGA DIRI
TAPI DIRIMU BEGITU BERARTI
KAULAH NAFASKU
KAU HARGA DIRIKU
MENGERTI AKU

BILA KAMU TAK LAGI DENGANKU
KU TAK TAHU APA
TUK JALANI HIDUPKU
BILA MEMANG KAU PERGI DARI KU
KU TAK ADA LAGI DI DUNIA INI

DI DIRIMU AKU MENEMUKAN
(^_<)




Wednesday, January 27, 2010

mau xmo kne gk r drop....

...~huhuhu...sdeynye..tpksa drop paper rsearch methodology..huuu..mklumla schedule clash ngn law la pulak..uhuk....

xpe2..ade hikmah nih..=P
yg pnting stil in same class n same course....n same click....lalalalala~

bosan gk ptg ni..adoi..huhu

(^_^)

Tuesday, January 26, 2010

sEsi bGambAr!!!


(>_<)


~adakah bakal2 'valuer'?=P

(^_<)

~lalalalalalala

Sunday, January 24, 2010

isnin yang melemau kn....=P

~h0h0h0...lemaunye..heee...klas pg lak...nseb la just 2jam jek...
heee...dlm dewan...ngntuk jek..tp best gk r prof tu aja..

^_^

Saturday, January 23, 2010

my nEw clssmate...=D


depan:aina+adah. blakng:anis+ayu+ila


###aniey+myra+me+hajar###


***baru pas brkfst*** (^_^)

~aniey...+me+...hajar~